ngeee...

lip lap


Sunday 9 September 2012

Saat Lafaz Sakinah


ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ
بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــم
ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ

DisebaliK LAFAZ NIKAH:-
...
"Aku terima nikahnya si dia binti ayah si dia dengan mas kahwin RM..." Bunyi macam senangkan? Nah.. ini makna sebenarnya..

Aku tanggung dosa2 si dia dari orang tuanya,apa saja dosa yang si dia buat dari mendedahkan auratnya sehingga tinggal solatnya,akan aku tanggung & bukan lagi menjadi tanggungan si dia..Dan aku tanggung smua dosa bakal anak2 ku..Jika aku gagal maka aku termasuk dalam golongan yang fasik,dayus..wallahua'lam

P/s: Adam,didiklah HAWA menjadi si solehah..Dan ingatan buat HAWA, jadilah isteri yang solehah buat adam..InsyaAllah


Heningnya..Sunyi suasana..

Lafaz sakinah bermula...


Apa rasa..Diterjemah hanya..

Sebak abah tangis ibunda...


Adalah aku wali puteriku...

Serah kini amanahku ini padamu...

Nafkahilah dia curah kasih dan cinta...

Lebih dari yang ku berikan kepadanya....


Dulu esakannya sandar di bahuku..

Tangisannya kini ku serah padamu..

Bukan bermakna dia bukan milikku..

Fitrahnya perlukanmu...


Jadikanlah dia wanita syurga..

Mengerti benar akan maharnya...

Taat itu bukan hanya pada nama...

Indah ia pada maksudnya...


Ku akur..Akan pesanmu..

Puterimu kini amanahku...


Iringilah..Dengan doamu..

Bahagia kami dari redhamu.. ♥

No comments: